La Tarom, managerul belgian selectat in baza unei proceduri convenite cu FMI acuza presiuni si amenintari din partea Consiliului de Administratie. Situatia nu e insa singulara printre companiile unde actionar majoritar e Ministerul Transporturilor. In parohia lui Relu Fenechiu au mai fost citeva plecari ale managerilor privati cu scandal sau cu mari semne de intrebare, iar privatizarea CFR Marfa e orice, numai exemplu de bune practici nu. Tacerea complice a presei, a partenerilor politici si a Opozitiei intareste siguranta pradatorilor de profesie ai acestor companii de stat ca sint intangibili. Dispretul fata de banii publici e egalat de dispretul fata de partenerii externi precum FMI.
Un scurt remember:
10 aprilie. Presedintele Consiliului de Administratie al CFR Marfa, Mustafa Aysun, a demisionat din functie "din motive personale", la nici doua luni dupa numire. Nu s-a aflat niciodata motivul real al demisiei, dar el a venit pe fondul pregatirii pentru privatizarea companiei - privatizare insotita de citeva masuri care au ridicat semne de intrebare.
15 aprilie 2013: Managerul privat al CFR SA demisioneaza din functie si acuza "disperarea factorului politic de a pierde influenta asupra resurselor unei companii de stat si a finantarilor europene". Dimitris Sophocleous, care ocupa functia de doar 3 luni, a avertizat intr-un comunicat de presa ca "angajamentele luate de Romania in fata institutiilor financiare internationale sunt puse in pericol, alaturi de credibilitatea reprezentantilor Guvernului in acest raport".
Managerul grec stopase o serie de achizitii publice de consultanta si luase masuri pentru stoparea furturilor de pe calea ferata. Achizitiile publice au fost reluate imediat dupa plecarea sa si inlocuirea cu un manager agreat de Ministerul Transporturilor.
20 iunie: Grup Feroviar Roman (GFR) e d