Cei de la Volkswagen îşi doresc un imperiu, condus, se pare, de modesta broscuţă care i-a ajutat, în urmă cu mai bine de 50 de ani să cucerească America.
Volkswagen-Porsche a depăşit Toyota în lupta de a ocupa prima poziţie în clasamentul celor mai mari fabricanţi de automobile din lume, grupul german beneficiind şi de stimulente garantate de guverne în mai multe ţări, informează publicaţia britanică The Guardian. De la începutul anului şi până în prezent, de pe porţile uzinelor VW au ieşit nu mai puţin de 4,4 milioane de autovehicule, faţă de 4 milioane de maşini Toyota care au trecut prin liniile de producţie Toyota începând cu luna ianuarie.
În mod ironic, VW a ajuns în această poziţie prin preluarea Porsche, care la rândul său a eşuat să preia VW la începutul anului 2009.
Desigur, după cum observă şi analiştii pieţelor auto, la această stare de fapt cu condus mai mulţi factori. Astfel, grupul VW-Porsche a depăşit Toyota cu doar 400.000 de unităţi fabricate, în condiţiile în care Toyota şi-a înjumătăţit capacitatea de prodiucţie la începutul anului, iar în luna februarie şi-a închis temporar toate fabricile. În plus, Volkswagen a beneficiat de programele europene de stimulare a industriei auto, în timp ce Toyota a profitat de varianta americană a programului Rabla.
În acelaşi context, GM, liderul mondial cu doar trei ani în urmă, a ajuns să ocupe în prezent poziţia a treia. (A.S.)
Cei de la Volkswagen îşi doresc un imperiu, condus, se pare, de modesta broscuţă care i-a ajutat, în urmă cu mai bine de 50 de ani să cucerească America.
Volkswagen-Porsche a depăşit Toyota în lupta de a ocupa prima poziţie în clasamentul celor mai mari fabricanţi de automobile din lume, grupul german beneficiind şi de stimulente garantate de guverne în mai multe ţări, informează publicaţia britanică The Guardian. De la începutul anului şi p