Maşinile abandonate ocupă, degeaba, spaţiile de parcare, şi aşa insuficiente. Procedura de ridicare a acestor maşini e atât de complicată încât doar în 6 cazuri din 121, autorităţile au putut elibera spaţiile pe care rablele le ocupau de luni sau poate chiar ani.
Nu e cartier al Piteştiului în care să nu te împiedici de o rablă pe butuci. Stă acolo, nemişcată cu lunile sau chiar cu anii spre disperarea vecinilor care se ceartă pe un loc de parcare.
În cartierul Exerciţiu, în spatele magazinelor, n-ai unde s-arunci un ac. Dacă vii din altă zonă şi ai de gând să-ţi faci cumpărăturile aici, n-ai nicio şansă să găseşti un loc în care să-ţi laşi maşina. Singurele parcări sunt cele dintre blocuri iar acolo e o adevărată nebunie. Automobilele sunt aliniate pe câte două - trei rânduri iar vecinii se cheamă unii pe alţii când trebuie să-şi scoartă maşinile din spaţiile respective. Îi sfidează, parcă, proprietarii a două dacii, ambele pe jante, care n-au mai fost scoase din parcare de câteva luni bune: una la Blocul A7a, celalată la câţiva metri mai încolo, la A7.
„În loc să le ducă la Remat să facă un bine şi pentru ei şi pentru noi, oamenii ăştia ţin degeaba ocupată parcarea. Şi-au mai şi puns maşinile chiar la scara blocului. Personal am stat de vorbă cu unul dintre proprietari. Îl înţeleg şi pe dânsul că plăteşte impozite pentru maşină, are dreptul ca şi mine să-şi ţină Dacia în parcare, însă, dacă tot nu merge, s-o ducă de aici. Eu trebuie s-o duc pe a mea la trei blocuri distanţă pentru că aici n-am loc de alţii.”, spune Marian Dumitru, unul dintre locatarii din zonă.
De la începutul anului şi până în prezent, Primăria a identificat, în Piteşti, nu mai puţin de 121 de astfel de rable şi doar 40 de proprietari au binevoit să şi le ia din parcare blocului după ce au primit somaţii să elibereze spaţiile respective. Celelalte, teoretic, ar fi t