• Tramvaiele Be 8/8 au aparut din nou pe Copou • Acestea au fost retrase dupa ce unul dintre vagoanele aduse anul trecut, din Berna, a fost implicat in groaznicul accident de acum o luna • Vagonul a spulberat atunci 6 masini si un autobuz, un om murind, iar alte 7 persoane ajungand la spital • Sefii Regiei Autonome de Transport Public sustin ca au verificat vagoanele dupa producerea accidentului, iar acestea sunt sigure
La nici o luna de la groaznicul accident din Fundatie, cand un tramvai Be8/8 a omorat un om si a bagat alti sapte in spital, sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au decis sa introduca tramvaiele de acest model din nou pe Copou. Si asta desi expertiza tehnica in cazul vagonului ucigas nu a fost finalizata. Sefii RATP spun ca acestea au fost verificate din nou, dupa producerea accidentului, si nu inregistreaza nici o defectiune.
Ieri, la strada, au iesit tramvaiele 161 pe traseul 3, iar 162 si 165 au transportat calatori pe traseul 13, Copou - Tatarasi - Tudor Vladimirescu - Copou. Ultimul dintre vagoane a fost retras la depou dupa ora 10.00. "Tramvaiele sunt sigure si nu avem nici un motiv sa nu le scoatem la strada. Ele au fost verificate dupa accident. In plus au fost vazute si de expertii din Elvetia care au fost la Iasi. Mai mult, dupa accident ele au mers pe panta din Padurii, care este mult mai abrupta decat cea din Copou. In Elvetia aceste tramvaie au circulat pe pante si mai abrupte si nu au avut nici un incident", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Rezultatele anchetei, dupa Paste
Pe 21 martie, data tragicului accident, tramvaiele Be 8/8 au fost retrase de pe Copou, drept masura de precautie pentru prevenirea unor eventuale incidente. Ele au fost inlocuite cu tramvaie de tip GT4, aduse din Germania. Mai mult, tot atunci s-a impus ca limita de coborare a mijloacelor de transpo