UNICEF Romania a avut in 2011 un buget de circa 3,5 milioane de dolari, aproximativ doua milioane provenind din fonduri stranse de comitete nationale si donatii guvernamentale.
Restul de 1,5 milioane de dolari au fost stransi la nivel local, banii provenind in proportie de circa 60% de la companii si 40% de la persoane fizice in urma campaniilor derulate.
In alte tari in care UNICEF este activ in strangerea de fonduri, procentul sumelor donate de persoanele fizice este dublu, adica de 80%.
UNICEF si-a inceput activitatea in Romania in 1991, iar pana in 2006 toti banii pentru dezvoltarea de proiecte in tara noastra au provenit din fonduri internationale. Practic, strangerea de fonduri pentru UNICEF Romania a inceput in 2006.
“La noi inca predomina donatiile companiilor si vrem sa dezvoltam o baza de donatori care sa ofere contributii lunare. Acum toate organizatiile care strang fonduri in Romania deruleaza campanii de strangere de fonduri punctuale, pentru anumite proiecte. In felul acesta organizatia nu are niciun fel de sustenabilitate si predictibilitate pentru perioade mai lungi. Dupa care va trebui sa faca o alta campanie. La fiecare inceput de an trebuie sa ne reinventam si sa o luam de la capat, sa facem un plan de campanii cu care sa strangem fondurile necesare. Nu stim 100% pe ce ne putem baza in 2013, pentru ca inca nu avem foarte multe astfel de donatii lunare”, afirma Despina Andrei. Cum poti face donatii lunare catre UNICEF Cei care vor sa faca donatii lunare pentru organizatie o pot face in doua moduri: prin optiunea “plati programate” daca sunt clienti ai BRD – Groupe Société Générale sau online, pe www.unicef.ro, indiferent de banca care a emis cardul.
Colaborarea dintre BRD si UNICEF a inceput in 2008, in prezent peste 4.000 de clienti ai bancii fac donatii lunare catre initiativele in beneficiul copiilor vulnerab