Fructele de mare, pastele făinoase şi bomboanele sunt produse ale căror vånzări vor fi imune chiar şi atunci cånd economia unei ţări va întåmpina dificultăţi. În schimb, cumpărătorii vor renunţa la băuturi carbonatate, ouă şi ţigări, se arată într-o analiză Nielsen. Dacă Romånia nu se resimte de pe urma crizei de pe piaţa financiară internaţională, companii din economiile care s-au dovedit a fi cele mai vulnerabile, precum SUA, caută intens so
Fructele de mare, pastele făinoase şi bomboanele sunt produse ale căror vånzări vor fi imune chiar şi atunci cånd economia unei ţări va întåmpina dificultăţi. În schimb, cumpărătorii vor renunţa la băuturi carbonatate, ouă şi ţigări, se arată într-o analiză Nielsen.
Dacă Romånia nu se resimte de pe urma crizei de pe piaţa financiară internaţională, companii din economiile care s-au dovedit a fi cele mai vulnerabile, precum SUA, caută intens soluţii pentru diminuarea efectelor. Asta pentru că, printre altele, s-a constatat că, în perioadele de recesiune economică, consumatorii îşi schimbă obiceiurile de cumpărare, obligånd producătorii şi retailerii de bunuri de larg consum să îşi reevalueze strategiile de marketing.
Compania de cercetare a pieţei Nielsen a realizat o analiză pentru a identifica cele mai vulnerabile produse în perioade de recesiune, precum şi cele aflate la polul opus, care rămån imune. Practic, Nielsen a comparat comportamentul produselor din fiecare categorie în timpul unor recesiuni anterioare cu unul previzionat. Conform analizei, care a ţinut cont de anumite variabile macroeconomice, tendinţele economice istorice şi comportamentul consumatorilor, produse precum fructele de mare, pastele şi bomboanele sunt cele mai rezistente (din punctul de vedere al nivelului vånzărilor) atunci cånd economia întåmpină dificultăţi. De asemenea, berea şi sosurile pentru paste prezintă şi ele un anumit g