Robert Braun, managing director al Braun&Partners Network, crede că responsabilitatea socială este profitabilă pentru companii şi pentru cetăţeni . Braun a venit în România anul acesta, după ce un manager i-a povestit că ţara noastră ar fi un „El Dorado“ pentru campaniile de responsabilitate socială.
Şi-a început cariera ca director de comunicare pentru premierul ungar, Peter Medgyessy (2002-2004), şi a devenit ulterior director de strategie. Braun (42 de ani) a schimbat însă curând domeniul, înfiinţându-şi propria firmă de consultanţă în responsabilitate socială. Nu se ocupă doar de acest domeniu.
Deşi este de profesie istoric şi deţine un doctorat în filozofie, în prezent este profesor de marketing şi branding la Budapesta.
Robert Braun ţine însă şi cursuri de corporate social responsability (CSR), învăţând firmele cum să‑şi redirecţioneze o parte din profit către acţiuni umanitare şi ecologiste. Despre meseria lui spune că este un business profitabil, ce poate să facă bine societăţii.
Investiţii care dau roade
Braun crede că nu toate campaniile de CSR sunt eficiente, chiar dacă acest tip de investiţii poate diferenţia o firmă de alta în ochii publicului larg. „O astfel de acţiune este una dintre cele mai bune investiţii pe care o poate face astăzi o companie, pentru că cel mai important bun pe care aceasta îl va avea după trecerea recesiunii este reputaţia“, explică Braun.
Acesta spune că, deşi este criză, amploarea campaniilor şi numărul celor care investesc în CSR nu a scăzut. Dimpotrivă, a crescut, chiar dacă într-un ritm mai puţin semnificativ ca în anii anteriori.
Interes mare şi în românia
Mai mult, managerul Braun&Partners Network, crede că în România există un interes crescut pentru iniţiativele în domeniul responsabilităţii sociale. Cu atât