Privatizare păguboasăÎn 2004, aleşii judeţeni au preferat realizarea unei noi firme, Vectra General Construct, unde Butuza, prin Vectra Service, deţinea 51%, iar restul era asigurat de Consiliul
Privatizare păguboasă
În 2004, aleşii judeţeni au preferat realizarea unei noi firme, Vectra General Construct, unde Butuza, prin Vectra Service, deţinea 51%, iar restul era asigurat de Consiliul Judeţean ca aport în natură, prin activele CCG. Ulterior, acţiunile Consilului Judeţean urmau să fie răscumpărate de Vectra Service cu aceeaşi sumă pe care a ofertat-o şi Strabag. Lucrurile nu au decurs aşa cum au sperat consilierii.
În urmă cu câteva luni, consilierul judeţean Elisaveta Popa denunţa faptul că privatizarea cu firma Vectra este păguboasă pentru Consiliul Judeţean: "Din câte am văzut în acte, patrimoniul CCG a fost subevaluat, iar preluarea s-a făcut pe baza unei expertize confidenţiale, în textul căreia evaluatorul spune că nu îşi asumă nici o răspundere şi precizează că n-a uzat de preţul de piaţă. În schimb, activele Vectra Service au fost estimate la valoarea de piaţă la momentul respectiv".
Vectra a "căpuşat" fosta regie de drumuri
Preşedintele CJ, Aristotel Căncescu, spune că el a fost pentru privatizarea cu Strabag, dar la momentul votului, după consultarea cu liderii politici, a acceptat varianta Vectra. După ce noua societate a început să funcţioneze, a reuşit să realizeze un profit de nici un miliard de lei anul trecut. După primul semestru 2006, Vectra General Construct a depus un bilanţ contabil cu pierderi de 2,376 milioane lei noi. Cât despre plata sumei de 1,1 milioane de euro, acest lucru nu s-a întâmplat.
Raportul unui audit dezvăluie nereguli. Pe scurt, Vectra Service a "căpuşat" fosta regie judeţeană de drumuri. Astfel, firma lui Butuza achiziţiona materiale (asfalt, pietriş etc.) şi închiria utilaje de la firma mi