Directorii de şcoli vor trebui să fie buni manageri, să ştie să comunice cu presa şi să aibă în minte un singur gând: cum să facă să le fie elevilor mai bine. Sursa: EVZ
Noii conducători de şcoli vor trebui să nu mai semene cu profesorii care merg la ore şi apoi semnează teancuri de hârtii. Din contră. Directorii viitorului vor trebui să ştie cum să realizeze un proiect, să nu fugă de presă chiar dacă nu au nimic de ascuns şi să înveţe că o unitate de învăţământ este ca o afacere din care nu ies bani, ci cetăţeni bine pregătiţi şi gata să se arunce pe piaţa muncii.
Degrevarea de ore a fost primul pas în crearea noului prototip de director, dar ceea ce-l va transforma pe profesorul care se plimba cu catalogul sub braţ pe holurile şcolii şi răspundea la „Bună ziua, domnule director” sunt trainingurile prin care va învăţa cum trebuie să se adapteze noii fişe a postului.
Astfel, peste 3.000 de angajaţi ai Ministerului Educaţiei vor fi şcoliţi pe bani europeni pentru a deveni directorii ideali de şcoli. La începutul programului, şase profesori au cunoscut experţi din alte ţări, iar în prezent, 252 de profesori, directori de unităţi şcolare şi de inspectori şcolari parcurg cursuri de formare în acest scop. Aceştia din urmă vor fi formatori pentru alţi colegi care îşi doresc să aibă funcţii de conducere în unităţile şcolare.
Cursuri de făcut directori
La unul dintre cursurile despre integritate şi transparenţă organizate recent la Sinaia, dascălii au învăţat printre altele şi cum să înlesnească relaţiile cu presa, cum să-şi vândă realizările şi să-şi popularizeze premianţii. „Într-o zi a intrat în cancelarie un reporter însoţit de un cameraman şi în scurt timp toţi profesorii care erau acolo au dispărut. Le dăduse directorul acceptul de a filma dar nimeni nu a mai rămas...”, a explicat un profesor despre atitudinea pe care o au profesorii faţă de pr