Producatorul american de autohevicule Ford spera sa-si stabileasca un centru de productie in estul Europei printr-o oferta de achizitionare a fabricii romanesti Daewoo Craiova, titreaza cotidianul britanic The Times.
In regiune, Ford are o singura fabrica de productie, in Rusia, iar John Fleming, presedintele Ford in Europa, a anuntat saptamana trecuta ca este foarte interesat sa mai deschida una si ca in acest sens, fabrica de la Craiova ar fi un start rapid pentru companie.
Cotidianul britanic subliniaza ca pentru achizitionarea Daewoo Craiova, care este in prezent detinuta de stat si are o capacitate de productie de 150.000 de autoturisme pe an si respectiv 300.000 de motoare pe an, Ford va intampina concurenta unui alt producator american, General Motors.
Analistii pietei auto, citati de The Times, sustin ca interesul accentuat al celor doi producatori americani, care in prezent inregistreaza mari pierderi din punctul de vedere al vanzarilor, subliniaza dorinta puternica a acestora de a impulsiona productia prin mutarea in fostele tari sovietice unde costurile fortei de munca sunt foarte scazute.
Aceasta strategie prezinta de asemenea un real pericol pentru fabricile deja existente din vestul Europei.
Fabrica de la Craiova a luat nastere ca un joint-venture intre statul roman si compania sud-coreeana Daewoo. In anul 2000, Daewoo a dat faliment. GM ar fi putut cumpara fabrica de la Craiova in 2001 cand a achizitionat intreg Grupul Daewoo, insa, atunci, planurile americanilor nu au inclus si fabrica romaneasca.
Dupa o lunga perioada de negocieri cu creditorii, statul roman a redevenit la data de 30 august 2006, unicul proprietar al Daewoo Craiova, rascumparand cele 51% din actiunile detinute de compania coreeana pentru suma de 60 de milioane dolari.
Codrut Seres, ministrul economiei s