Dacă cineva nu vrea să plătească taxa auto, atunci să meargă pe piaţă să-şi ia o maşină veche de 5-6 ani, dar înmatriculată, deja, în România, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, Laszlo Borbely, ministrul Mediului şi Pădurilor.
'Sunt destul de ferm atunci când sunt convins că ceea ce fac este foarte bine. E un principiu de bază, cum că poluatorul plăreşte. Dacă cineva este nemulţumit de taxa auto şi nu-şi permite să o plătească, atunci să meargă pe piaţă şi să-şi cumpere o maşină chiar şi veche de 5-6 ani, dar înmatriculată în România', a menţionat Borbely.
Ministrul Mediului a adăugat că în anul 2010, au ajuns în ţară circa 130.000 de maşini mai vechi de zece ani dintr-un total de 230.000 de unităţi second-hand.
'Am statistica anului 2010 care arată că au fost vândute circa 105.000 de maşini noi şi au fost aduse în ţară 230.000 de maşini second-hand, dintre care 130.000 mai vechi de zece ani. România nu poate să-şi permită să cheltuie 722 milioane lei pentru programul 'Rabla', şi să permită în acelaşi timp, fără niciun fel de rigurozitate şi taxe să se aducă în ţară maşini second', a atras atenţia Laszlo Borbely.
Întrebat ce părere are despre înmatriculările de maşini făcute în Bulgaria, şeful MMP a subliniat faptul că 'e treaba fiecăruia unde vor să-şi înmatriculeze maşina, că e în Ungaria, Cipru sau Bulgaria'.
Taxa de poluare auto a crescut, de la 1 ianuarie 2011, în medie, cu 45-50%, în funcţie de vechime şi puterea maşinii.
Modificările taxei auto prevăd aplicarea acesteia de la 1 ianuarie 2011 şi pentru maşinile Euro 5, cuantumul taxei fiind între 40 de euro, pentru o maşină cu motor de 1.100 cmc şi o vechime de doi ani, şi 1.867 euro, în cazul unei maşini noi de 4.200 cmc.
Pentru motorizările mici, de 1.100 cmc, taxa se situează între 40 şi 50 de euro (mai mare