Companiile au investit in achizitia de spatiu publicitar circa 140 de milioane de euro in primul semestru din acest an, cu aproximativ 5-10% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, a declarat pentru Wall-Street.ro, Marian Petcu, group communication director in cadrul agentiei de media Starcom MediaVest Group.
Chiar daca a continuat sa scada si in prima parte a anului, piata de media s-a diminuat cu procente mai mici comparativ cu anii anteriori.
Investitiile advertiserilor au ajuns la un nivel maxim in 2008, cand au fost in jurul a 540 de milioane de euro, de atunci si pana acum sumele contractandu-se cu peste 40%.
“Pentru prima jumatate de an estimam piata la aproximativ 140 milioane euro, cifra in usoare scadere, cu 5-10%, fata de prima jumatate a anului precedent. Daca calculam in lei, scaderea este una si mai mica”, explica Petcu.
El adauga ca bugetele de media pentru online au continuat sa creasca comparativ cu cele pentru alte canale de promovare precum televiziune, presa scrisa, radio sau outdoor.
Televiziunile de stiri atrag bugete de la statiile generaliste "Din pacate, o buna parte din crestere se duce pe .com (Google, Facebook) fara a contribui la cresterea reala a pietei locale", spune mamagerul Starcom MediaVest Group.
De exemplu, anul trecut investitiile in publicitate online au fost de circa 34 de milioane de euro, din care 21 de milioane de euro au fost pentru achizitia de publicitate pe site-urile romanesti (display advertising), iar restul de 13 milioane de euro au fost pentru performance media, adica cumpararea de publicitate pe Google, Facebook si Yahoo, conform estimarilor agentiei Hyperactive.
Dintre clientii Starcom MediaVest, cei care au avut cele mai mari bugete de promovare in prima parte a anului sunt companiile din zona de bunurilor de larg consum, cele din domeniul sanatat