Sute de mesaje asaltează în fiecare zi, până la blocare, mail-ul de pe serverul Radio România şi spaţiul pentru mesaje al telefonului emisiunii "80 de ani de muzică în 80 de ani de Radio". Nimeni n-ar fi crezut, la începutul verii, că un proiect dedicat sărbătoririi celor opt decenii de existenţă a serviciului public de radio se va transforma într-un veritabil fenomen naţional.
Fără surle şi trâmbiţe, fără bannere şi spoturi publicitare, o simplă emisiune muzicală, fără premii în bani şi excursii exotice, reuşeşte să aducă în fiecare sâmbătă şi duminică la prânz sute de mii, poate milioane de români din ţară şi din diaspora pe lungimile de undă ale postului România Actualităţi. Despre toate acestea am întrebat-o pe Gabriela Scraba, redactor-şef adjunct la Redacţia Muzicală, iniţiatoarea şi coordonatoarea acestui proiect, dar şi a altor emisiuni care s-au bucurat de succes la România Actualităţi: "Parada hiturilor", "Şlagăre din marile vacanţe", "Top 30", "Cele mai frumoase 100 de melodii ale secolului", "Succese de colecţie".
CURAJ ŞI NEBUNIE
Cum s-a ajuns la această performanţă?
Culmea e că nu performanţele de audienţă au fost obiectivul nostru. Atunci când majoritatea FM-urilor difuzează muzică predominant străină, cât mai nouă şi asezonată cu "glumiţe" şi premii în bani, reţetă considerată drept garanţia marilor audienţe, era de-a dreptul sinucigaş să susţii că poţi face audienţă complet în afara modei, cu muzică exclusiv românească, fără glumiţe şi bani sau călătorii peste mări şi ţări.
Să precizăm, e vorba de un clasament de muzică românească. Mai vrea lumea muzică românească?
Da, multă! Unii de dor, alţii de curiozitate.... şi chiar dacă pare simplă ideea – toată lumea face topuri – uite că nu s-a mai încumetat nimeni să facă aşa ceva! Un "clasament al celor mai frumoase melod