La o zi după ce directorul general al CFR SA i-a ameninţat pe operatorii privaţi şi de stat cu restricţionarea accesului la reţeaua feroviară, pe fondul neachitării datoriile aferente taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), compania a anunţat că şi-a intensificat ritmul plăţilor către furnizori datorită "unui nivel mai bun de încasare a veniturilor contractuale".
Practic, avertizaţi că ar putea rămâne cu trenurile blocate în gări, CFR Călători, CFR Marfă, dar şi operatorii privaţi au început să-şi plătească datoriile faţă de CFR SA ceea ce a permis companiei să-şi intensifice la rândul său plăţile către furnizori.
"Pentru prima dată, în ultima perioadă, am reuşit să susţinem din surse proprii un nivel dinamic de efectuare a plăţilor către furnizorii noştri. Pentru că am rezolvat problema stopajului la sursă, după ce am reuşit să ajungem la zi cu plata contribuţiilor angajatului la bugetul de stat, am creat premisele unui flux alert al plăţilor către furnizori", a declarat într-un comunicat Dimitris Sophocleous, directorul general al companiei.
Plăţile CFR SA vor fi efectuate cu prioritate pentru a plăti datoriile acumulate din 2012, arată compania.
CFR Călători şi CFR Marfă au datorii de 1,7 miliarde de lei faţă de CFR SA
Sophocleous a afirmat marţi că administratorul reţelei feroviare publice va începe acţiuni împotriva operatorilor cu datorii, privaţi sau de stat, care includ restricţionarea accesului la reţea.
CFR SA a anunţat vineri că toţi operatorii de transport feroviar care înregistrează debite pentru neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) au fost informaţi că până marţi, 9 aprilie, trebuie să-şi achite obligaţiile restante.
Sophocleous a precizat că cele două au împreună datorii de 1,7 miliarde lei către compania pe care o conduce, că există sume plătite lunar, dar banii nu sunt suficienţi. CFR