Cartea de munca - pe CDFoto: census.govDocumente:
HG 161/2006
(04.01.2007) PDF
Incepand cu acest an, angajatorii trebuie sa inregistreze de doua ori salariatii: pe carnetele de munca traditionale, dar si in registrele de evidenta electronice. Fiecare angajat va avea un dosar electronic personal, in care va aparea fiecare modificare din contractul de munca.
Angajatorii au obligatia de a infiinta un registru de evidenta a salariatilor, in format electronic, si de a-l transmite la Inspectoratul Teritorial de Munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul. In cazul in care prevederile nu sunt respectate, patronii risca o amenda de la 2.000 la 5.000 de lei noi.
Aceste norme sunt stabilite de Hotararea de Guvern 161/2006 (vezi documentul atasat), care deschide o noua epoca a bazelor de date in Romania. „In timp, cartile de munca au sa dispara, iar datele continute de ele vor fi scanate si trimise la casele de pensii”, a declarat pentru HotNews.ro Mariana Cumejiv, din cadrul Directiei legislatia muncii.
Antreprenorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte unitati de acest gen, fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.
Unitatile fara personalitate juridica ce au competenta infiintarii registrului au obligatia de a transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea.
Procedura privind transmiterea registrului in format electronic se stabileste prin ordin al ministrului Muncii.
Registrul in format electronic trebuie transmis pana la 30 ianuarie
Angajatorii au sunt obligati sa transmita registrul in format electronic la inspector