IKEA a şters toate femeile din catalogul pentru Arabia Saudită, modificând digital pozele şi lăsând doar bărbaţii şi copiii în fotografii, scrie NYPost.com.
Gafa a fost observată de cotidianul suedez Metro, care a comparat fotografiile din catalogul IKEA Suedia cu cele din Arabia Saudită.
În Arabia Saudită, femeile apar foarte rar în reclame, iar atunci poartă rochii lungi şi au capul şi mâinile acoperite. În ţara asiatică, revistele occidentale sunt adesea cenzurate, pentru a nu fi expusă prea multă goliciune, scrie NYPost.com.
VEZI MAI JOS TOATE POZELE.
IKEA şi-a cerut scuze pentru gafă, spunând că discriminarea sexuală nu face parte din valorile IKEA Group. „Ar fi trebuit să reacţionăm şi să ne dăm seama că excluderea femeilor din catalogul pentru Arabia Saudită contravine valorilor noastre”, a arătat compania, într-un comunicat.
Pe lângă faptul că a „şters” femeile care apar în fotografii, IKEA a înlocuit cu totul imaginile în care apar doar femei. Spre exemplu, o fotografie în care cinci femei mănâncă a fost înlocuită cu o imagine în care apare o masă goală.
Decizia magazinului de mobilă a fost criticată şi de Ministrul suedez pentru egalitate, Nyamko Sabuni, care spune că este „complet greşit” ca IKEA să nu respecte valorile Suediei şi să păteze imaginea ţării.
IKEA a şters toate femeile din catalogul pentru Arabia Saudită, modificând digital pozele şi lăsând doar bărbaţii şi copiii în fotografii, scrie NYPost.com.
Gafa a fost observată de cotidianul suedez Metro, care a comparat fotografiile din catalogul IKEA Suedia cu cele din Arabia Saudită.
În Arabia Saudită, femeile apar foarte rar în reclame, iar atunci poartă rochii lungi şi au capul şi mâinile acoperite. În ţara asiatică, revistele occidentale sunt adesea cenzurate, pentru a nu fi expusă prea multă goliciune, scrie NYPost.com. @N_