În timp ce șefii din Guvern vor să ţină şcolile auto sub control, instructorii cer combaterea corupției din procesul de examinare. După carnagiul de pe calea ferată de lângă Anenii Noi, premierul Vlad Filat a solicitat în regim de urgenţă un plan de acţiuni privind siguranţa rutieră.
Gradul superficial de pregătire a şoferilor, calitatea îndoielnică a serviciilor din centrele de revizie pentru maşini şi infrastructura de monitorizare a circulaţiei rămân mărul discordiei dintre poliţişti, instructorii auto şi participanţii la trafic.
„Permisul are un preţ oficial şi unul neoficial. Dacă nu era neoficial, aveam acum o altă calitate a şoferilor. Nu reinventaţi apa caldă. Ministerul Educaţiei să vină cu modificări de legislaţie vizavi de testele pentru şcolile auto", a cerut ieri premierul Vlad Filat în cadrul şedinţei Consiliului naţional pentru securitate rutieră.
INSTRUCTORII DAU VINA PE POLIŢIŞTI
Instructorii auto sunt de părere că problema nu ţine de calitatea testelor, ci de cea a examinatorilor de la Poliţia Rutieră.
„Pregătirea din şcolile auto e bună. Unica instanţă care eliberează permisele e statul. Lipsa transparenţei şi corupţia sunt probleme care există în procesul de examinare", spune Denis Ţurcanu, de 33 de ani, instructor la o şcoală auto din Chişinău.
O altă problemă sesizată de dascălii şoselelor constă în legislaţia învechită. „În 2001 a ieşit o hotărâre de guvern privind regimul şcolilor auto, iar programa de instruire a apărut abia în 2005. Acum doi ani iarăşi a fost o hotărâre de guvern. Unde sunt programele?", se întreabă Alexandru Siţanu (55 de ani), directorul unui alt centru de instruire rutieră.
Citește și:
CARNAGIU PE CALEA FERATĂ Microbuz lovit de tren, șapte oameni au murit GALERIE FOTO
CARNAGIU PE CALEA FERATĂ Şerpeniul, răvăşit de durere, îşi plânge cei şapte morţi. Vezi GALERIA FOTO!