Retailerul de mobilier si decoratiuni interioare Mobexpert, controlat de omul de afaceri Dan Sucu, a dat in judecata concurentul austriac kika pentru "incalcarea drepturilor de proprietate industriala si concurenta neloiala".
Disputa are in centru unul dintre sloganurile folosite de kika in prima sa campanie publicitara de pe piata locala, "Mii de idei pentru amenajarea dormitorului", care, potrivit Mobexpert, "copiaza in mare masura" un slogan al companiei "Mii de idei frumoase care nu sunt neaparat si cele mai scumpe", inregistrat la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM).
"Prin aceasta actiune in instanta urmarim ca retailerul austriac sa opreasca folosirea sloganului. Despre prejudicii este prematur sa vorbim in aceasta faza", a spus Dan Sucu, presedintele Mobexpert.
sucu adauga ca Mobexpert foloseste acest slogan de cel putin doi ani si ca anual cheltuielile pentru inregistrarea unei marci si pentru protejarea ei se ridica la 30-40.000 de euro.
In replica la afirmatiile Mobexpert, kika a facut referire la un alt slogan pe care il foloseste "Nr. 1 in idei de amenajare", fara a vorbi despte sloganul adus in discutie de Sucu, respectiv "Mii de idei pentru amenajarea dormitorului".
Primul slogan, potrivit kika, "nu este valabil doar pentru Romania, ci pentru toate tarile in care este prezent magazinul kika". Alexandru Creanga, country manager al kika Romania, spune ca pana in prezent, firma nu a fost citata in instanta si ca nu intentioneaza sa renunte deocamdata la slogan.
Iulian Padurariu, partener la firma de consultanta in branding Trout & Partners, spune ca un slogan ar trebui sa ajute perceptia consumatorilor despre marca si ca Mobexpert este mai degraba cunoscut ca si "expertul tau in mobilier". Pe de alta parte, problema este intotdeauna "cea a ultimului venit", iar kika ar fi trebuit sa tina cont de specificul pie