România va avea, peste câţiva ani, 845 de kilometri de autostradă, faţă de 313 km în prezent, în urma unor cheltuieli de 5,17 miliarde euro, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Tronsoanele luate în calcul de Boagiu sunt prezentate în tabelul alăturat. "În prezent sunt 313 kilometri de autostrăzi executaţi şi alţi 276 kilometri în execuţie", a spus Boagiu.
Cinci contracte semnate vineri
Ea a semnat vineri cinci contracte pentru 98 kilometri de pe Coridorul IV de transport pan-european (Nădlac-Sibiu-Bucureşti-Constanţa), cu o valoare totală de 692,68 milioane euro, care vor intra în execuţie în perioada următoare, având ca termen de finalizare anul 2013.
Urmează să fie încheiate patru contracte pentru alţi 85 kilometri, cu o valoare de 562 milioane euro, aceasta după ce Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se va pronunţa asupra plângerilor depuse de constructori în privinţa corectitudinii licitaţiilor.
Cine sunt câştigătorii
Astfel, asocierea condusă de Spedition UMB (acţionar Dorinel Umbrărescu) va construi primul lot de zece kilometri al sectorului de autostradă Timişoara-Lugoj, pentru 63,62 milioane euro. Firma a avut al patrulea preţ la licitaţie. Atribuirea contractului a fost contestată de două consorţii, acestea retrăgându-şi însă ulterior plângerile, practică inexplicabilă dar frecventă la licitaţiile organizate de către Compania de Autostrăzi. Una dintre contestaţii fusese depusă de firma Confort SA din Timişoara deţinută de regele bănăţean la asfaltului, George Cornu.
Asocierea condusă de Romstrade (patron Nelu Iordache) va construi primul lot al tronsonului de autostradă Nădlac-Arad, pentru 115,8 milioane euro. Firma a avut al şaselea preţ la licitaţie.
Cei doi, respectiv Umbrărescu şi Iordache sunt beneficiarii unor contracte totalizând 100 de