Nu, nu este vorba despre culori propriu-zise, ci despre o modă care îţi face loc şi în România o dată cu intrarea marilor lanţuri de magazine. Aţi auzit de „Corporate Social Responsability”? Sau de materiale sustenabile? Sunt sigur că nu... prea. Ideea de bază – care reprezintă în acest moment trendul în Occident – este că deja ne-am bătut suficient joc de planetă şi trebuie să adoptăm politici „verzi” şi când vorbim despre haine. Să sperăm că acest lucru nu va degenera în haine foarte urâte... dar cât se poate de „verzi””.
Principala bătălie se dă pe piaţa bumbacului. Gogoşile albe de bumbac pe care majoritatea noastră nu le-au văzut decât prin filme sunt lipicioase şi, în consecinţă, atrag insectele. Drept urmare, mişcarea logică a cultivatorilor este să introducă masiv pesticide care, deşi ne scapă de dăunători, intră în fibra viitoarei haine pe care o vom purta.
Soluţia adoptată de H&M, ca promotor al politicii „verzi” în domeniul modei, este una simplă: introducerea în mod gradual a cât mai mult bumbac organic (crescut fără ajutorul pesticidelor). Drept urmare, vom vorbi despre haine integrale din bumbac organic sau despre haine cu conţinut parţial de bumbac organic.
Dar nu numai bumbacul are tendinţa de a deveni „verde”. În ultima vreme vorbim despre lână organică (crescută departe de impactul produselor chimice), bumbac reciclat (din resturi de textile), polyester reciclat (din deşeuri textile sau chiar din PET-uri), polyamidă reciclată (din deşeuri textile), lână reciclată şi, în sfârşit, tencel – un material cu aspect mătăsos, reciclabil, care este produs cu minim impact asupra mediului.
Inspiraţia
Cum îi vine inspiraţia unui creator de modă?
În primul rând călătorind. Mergând de colo până colo, vizitând locuri exotice, participând la festivaluri. Navigând pe net. Citind blogurile care ne influenţează pe toţi. Vizit