În 2012, preţul unui litru de benzină fără taxe şi impozite a crescut, în medie, cu 3,8% în România, în timp ce în alte state europene, precum Germania sau Spania, preţul carburantului a scăzut cu circa cinci procente, reiese din cele mai recente date ale Comisiei Europene (CE).
Astfel, dacă la începutul anului trecut preţul cerut de un distribuitor de carburant era de aproximativ 63 de eurocenţi pe litru, la care se adaugă taxele percepute de stat, 12 luni mai târziu, mai exact la jumătatea lunii decembrie, un litru de benzină costa, în medie, 66 de eurocenţi.
CITEŞTE ŞI:Anunţul care l-a lăsat fără replică şi pe şeful Poliţiei Rutiere: soluţia ULUITOARE anunţată de ministrul de Interne pentru şoferii din România
Spre comparaţie, în Germania, preţul unui litru de benzină fără taxele şi impozitele percepute la carburanţi, costa 69 de eurocenţi în ianuarie 2012, iar la sfârşitul anului 65 de eurocenţi, cu 5,1% mai puţin.
În 2012, cele mai mari scumpiri la carburanţi au avut loc în Irlanda (14,6%), Malta (10,5%) şi Bulgaria (8,5%), în timp ce în alte nouă state europene, preţul benzinei a scăzut, reiese din datele oficiale.
Click pe imagine pentru a mări
România a rămas însă pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte preţul unui litru de benzină la pompă.
Astfel, la jumătatea lunii decembrie, un român scotea din buzunar, în medie, 1,25 de euro pentru un litru de benzină, în timp ce în Italia, acelaşi tip de carburant costa 1,74 euro.
Chiar şi aşa, dintr-o analiză realizată de gândul reiese că un român care câştigă salariul minim garantat de către stat îşi poate alimenta maşina de trei ori pe lună, în timp ce venitul minim garantat unui cetăţean din Irlanda îi ajunge pentru a face 25 de plinuri.
În 2013, conform calendarului stabilit de executiv nivelul accizelor pentru motorină va creşte de la 374 euro