Capitala Banatului devine "element de peisaj" la Coridorul IV Paneuropean "gratie" jocurilor de culise de la nivel inalt. Si asta, dupa ce autoritatile, care au batut in cuie viitoarele "terminale" ale viitoarei autostrade, au "sarit" Timisoara de pe harta. Cel mai apropiat punct de intalnire cu noul tronson rutier european se va afla la 15 kilometri de centrul orasului de pe Bega, in comparatie cu municipiul Arad, care se afla la 2,5 km de sosea.
Mai mult, toate orasele europene au stabilita aceasta distanta fata de centru si autostrada, intre 1 si 8 kilometri. Primarul municipiului Timisoara, taranistul Gheorghe Ciuhandu (PNTCD), si-a exprimat dezacordul fata de traseul ales de autoritatile judetene si nationale pentru viitoarea autostrada ce va traversa vestul tarii. Edilul s-a plans ca nu a fost consultat pe aceasta tema de aproape un an, iar acum a aflat din intamplare ca tronsonul dintre Arad si Timisoara, intins pe o distanta de 49 de kilometri, lucrare estimata la o valoare de 270 milioane de euro, va trece la circa 15-20 de km distanta de centrul celui mai important oras din vestul tarii.
CJ acuza "lobby-ul" facut de Seculici
Pentru a incerca recuperarea timpului pierdut, Ciuhandu s-a intalnit, ieri, de doua ori cu specialistii care fac parte din Comisia de Circulatie a municipalitatii si cu reprezentantii Consiliului Judetean pentru a gasi solutii legate de aducerea viitoarei autostrazi mai aproape de Timisoara.
Supararea vine si din interiorul Consiliului Judetean. Presedintele Comisiei de Urbanism al acestei institutii, fostul liberal Ionel Patrichi, a spus ca Timisoara devine "un fel de destinatie secundara a autostrazii" din cauza unui "lobby" puternic facut de democratii din Arad, pe vremea cand Gheorghe Seculici, care este liderul filialei PD, era vicepremier.
"Primarul Ciuhandu s-a plans ca nu a fost anuntat de ca