În pofida căderii pieţei de retail, BCR, cea mai mare bancă după active, are în plan să ajungă la 728 de unităţi până la sfârşitul acestui an "pentru a uşura accesul clienţilor la servicii financiare şi a-şi menţine cota de piaţă în anumite regiuni geografice", potrivit prospectului actualizat al programului de finanţare externă şi internă a băncii cu până la 3 mld. euro.
În prezent, reţeaua sa teritorială numără 668 de unităţi de retail plus 48 de centre de afaceri dedicate IMM-urilor şi companiilor mari, adică un total de 716.
BRD, principalul competitor, operează o reţea de circa 930 de unităţi.
Unul dintre obiectivele strategiei BCR pentru perioada 2010-2012 este să ajungă la o reţea extinsă, cât mai la îndemâna clienţilor. În acelaşi timp, banca are în vedere înfiinţarea unei forţe de vânzări externă, pe baza cooperării cu parteneri strategici, şi va continua să-şi "împingă" clienţii spre canalele electronice de distribuţie, încercând să vândă cât mai multe produse de electronic banking şi cash management, şi să încurajeze folosirea cardurilor.
Continuarea extinderii reţelei BCR într-o perioadă în care alte bănci închid unităţi care operează în pierdere din cauza căderii pieţei de retail nu poate avea în vedere decât o poziţionare cât mai bună pentru momentul ieşirii economiei din criză, estimat de bancă în 2011. Potrivit propriilor calcule, BCR avea la sfârşitul anului trecut o cotă de 20% din piaţa creditului de retail, rezultată în principal dintr-o cotă de 23% la creditul ipotecar, în timp ce la creditul de consum banca avea 19,7% din piaţă. La depozitele constituite de persoanele fizice cota de piaţă era de 23,8%. În acelaşi timp, BCR deţinea în 2009 peste 21% din piaţa creditului corporate, dar numai 15,8% din cea a depozitelor constituite de companii. Banca are drept obiectiv în primul rând consolidarea poziţiei pe piaţă şi în