Un drum cu maşina, de la Bucureşti la Viena, este mai ieftin anul acesta, faţă de anul trecut.
Ne vom referi la un parcurs cu o maşină cu motor pe benzină, alimentată cu benzină Euro 95, considerând un consum mediu de 8 litri / 100 de kilometri, făcând o medie a preţului benzinei pe traseul Bucureşti – Viena, respectiv Bucureşti – Madrid şi raportându-ne la distanţa rutieră de pe traseul cel mai folosit.
Astfel, distanţa dintre Bucureşti şi Viena este de 1054 kilometri. Aceasta înseamnă un consum de 84,3 litri de benzină.
Conform datelor prezentate de Econtext.ro, anul trecut, în aprilie, preţul benzinei Euro 95 era de 1,26 euro în România, 1,4 euro în Ungaria şi 1,37 euro în Austria. Costul mediu – 1,343 euro. Aşadar, aveai nevoie de 113 euro pentru un drum Bucureşti – Viena.
În ianuarie 2012, benzina Euro 95 costă 1,23 euro în România, 1,27 euro în Ungaria (scăderea cea mai spectaculoasă din UE) şi 1,39 euro în Austria. Prin urmare, preţul mediu al benzinei a scăzut la 1,296 euro, iar costul drumului Bucureşti – Viena la 109 euro.
Diferenţa nu pare semnificativă, dar, un drum dus-întors costă, totuşi, cu 8 euro mai puţin. Şi cu cât distanţele cresc, cresc şi economiile, pentru că benzina s-a ieftinit în majoritatea statelor europene şi s-a majorat doar în Italia, Marea Britanie, Estonia, Slovenia, Grecia, Irlanda, Malta, Bulgaria, Slovacia şi Austria.
Pe de altă parte, din cauza creşterii riscului unui conflict armat între SUA + Israel şi Iran, preţul barilului de ţiţei va creşte, iar acest fapt este de aşteptat să influenţeze, rapid, preţul benzinei. Asta, deşi benzinarii nu au redus, anul trecut, preţul la pompă, pe măsura ieftinirii ţiţeiului. Deci, s-ar putea ca veştile bune să fie pe termen limitat.
Cum preţul carburanţilor era, deja, destul de mare în Italia (care practică şi taxe mari de autostradă), traseul Bucureşti