Compania SodaStream International, lider mondial în fabricarea şi comercializarea sistemelor de carbonatare casnice, a fost obligată să schimbe de trei ori spotul tv care a rulat în cadrul Marelui Meci din 3 februarie.
Primul spot, "The Soda Stream Effect" a produs rumoare în rândul marilor producători de băuturi carbogazoase: în momentul în care diverşi oameni apăsau butonul de carbonatare, PET-urile cu sucuri dispăreau din diverse depozite şi camioane de transport, spre surprinderea lucrătorilor.
Al doilea spot, "Game Changer", creat de legenda advertisingului Alex Bogusky special pentru Super Bowl, este de fapt cel care a creat adevărate controverse. Spotul preia conceptul de bază şi îl duce mai departe. Astfel, în "Game Changer", angajaţi de la cele mai mari două branduri de băuturi carbogazoase se întrec într-o parcare. Îşi aranjează PET-urile în cărucioare şi încep o cursă nebună până la intrarea în supermarket. Deodată, PET-urile lor dispar şi apare SodaStream. Din cauza faptului că cele două branduri de băuturi carbogazoase sunt perfect vizibile, spotul "Game Changer" nu a fost acceptat la Super Bowl 2013. El continuă să circule însă în mediul online; pe YouTube a făcut peste 2.000.000 de vizualizări.
Abia al treilea spot a fost aceptat şi va fi difuzat duminică la Super Bowl. Voiceover-ul spune "Cu SodaStream puteam salva 500.000.000 sticle numai în Ziua Marelui Meci.”
Pentru difuzarea spotului de 30 de secunde în cadrul Super Bowl, SodaStream a plătit aproximativ 3,5 milioane $, adică aproape 10% din profitul net al companiei pe 2011.
Sistemele SodaStream permit consumatorilor să transforme instantaneu apa de la robinet în băuturi răcoritoare carbogazoase, şi asta fără a produce deşeuri de plastic, atât de toxice pentru mediu.
"În fiecare zi, în SUA, se produc 500 de milioane de PET-uri şi doze; mai puţin d