Kuma, unul dintre principalii producatori locali de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai si bucatarii sub brandurile Kuma si Nordline, estimeaza in acest an o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 10%, pana la 3 milioane de euro si anunta lansarea exporturilor pe noi piete.
„Pentru 2012 estimam o majorare usoara a business-ului, cu circa 10%, de pana la 3 milioane de euro, comparativ cu anul precedent, cand am atins o cifra de afaceri de 2,7 milioane de euro.
Previziunile optimiste sunt sustinute de interesul tot mai mare pe care romanii il arata fata de conceptele inedite pentru baie si bucatarie”, a declarat Camelia Olesen, director executiv Kuma Romania.
Un impact pozitiv in business-ul Kuma Romania il va avea si lansarea exporturilor catre noi piete precum Olanda, Franta, Ungaria si Bulgaria.
„80% dintre produsele realizate in fabrica din Romania merg la export pe pietele nordice, Danemarca, Suedia si Norvegia, in timp ce doar 20% sunt vandute pe piata locala. In urma unei analize si negocieri ce au durat 3 ani, am decis ca din 2012 sa lansam exporturile si in Olanda, Franta, Ungaria si Bulgaria, adresandu-ne cu precadere pietei de proiecte”, a subliniat Camelia Olesen.
Potrivit afirmatiilor sale, in primii doi ani de prezenta pe piata locala compania exporta intreaga productie catre dealerii scandinavi, pentru ca din anul 2000 sa se concentreze si pe cresterea pietei locale.
In ceea ce priveste vanzarile companiei pe piata autohtona, reprezentantul companiei a declarat ca 65% se indreapta catre proiecte rezidentiale, hoteliere, sedii de birouri, spatii comerciale si de utilitate publica (stadioane, aeroporturi, etc), in timp ce restul de 35% sunt directionate catre clientii finali.
Acestia sunt persoane cu venituri medii si peste medie, care inteleg necesitatea de a avea o baie moderna, cu un design inedit. P