Evenimentul zilei vă prezintă, în exclusivitate, cauzele care au dus la ciocnirea în lanţ a trei tramvaie în Capitală.
Accidentul de ieri a avut loc la ora 7.25, când sute de bucureșteni mergeaula serviciu sau la școală
Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU ACCIDENT PE LINIA TRAMVAIULUI 41 ÎN PASAJUL LUJERULUI
Sursa: ISU BUCUREŞTI ACCIDENT PE LINIA TRAMVAIULUI 41 ÎN PASAJUL LUJERULUI
Sursa: ISU BUCUREŞTI ACCIDENT PE LINIA TRAMVAIULUI 41 ÎN PASAJUL LUJERULUI
Sursa: ISU BUCUREŞTI ACCIDENT PE LINIA TRAMVAIULUI 41 ÎN PASAJUL LUJERULUI
Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
Dacă autorităţile nu iau de urgenţă măsuri, accidentul de ieri, soldat cu peste 70 de răniţi, s-ar putea repeta în fiecare zi.
Orice tramvai de pe lina 41 riscă să rămână blocat în Pasajul Lujerului, la fel ca cel de ieri, care a provocat un accident în lanţ, în care au fost implicate alte două tramvaie ce transportau peste 300 de călători.
Când pasajul a fost reabilitat, s-a refăcut sistemul de evacuare a apelor pluviale, iar calea de rulare a tramvaielor a fost ridicată puţin mai sus.
"Modificarea este o problemă. Afectează pantograful tramvaielor. El poate sări în orice moment", a explicat, pentru EVZ, Marian Pompiliu, şeful Serviciulu Tehnic al Regiei de Transport în Comun Bucureşti (RATB).
Reabilitarea pasajului a fost făcută de către Primăria Capitalei. Lucrarea a început în noiembrie 2009 şi a fost finalizată în 2010.
"Nu avem ce face decât să schimbăm tramvaiele de pe linia 41, să punem automate, dacă mai cade pantograful, să fie ridicat automat, nu manual. Că nu putem dărâma pasajul şi să construim altul", a mai adăugat Pompiliu.
Tramavaiul blocat nu avea staţie de comunicare
O altă cauză a accidentului este lipsa dotării tramvaielor cu staţii de comunicare. Dacă acestea ar fi existat, vatmanul din pasaj