Compania de asigurari Allianz-Tiriac si-a bugetat pentru 2006 depasirea nivelului de 15 milioane de euro venituri din prime de asigurari tip unit-linked , in conditiile in care tendinta manifestata pe piata evidentiaza indreptarea unui numar tot mai mare de clienti persoane fizice catre produse de asigurari de viata traditionale, pentru care asiguratorul garanteaza nu numai suma asigurata, ci si riscul investitional (oferind un randament minim pentru plasamentele realizate in numele clientului).
La nivelul anului 2005 Allianz-Tiriac Asigurari detinea o cota de 6,4% din piata locala a asigurarilor de viata (care se refera la toate produsele de asigurari de viata).
Produsele unit-linked sunt in esenta �asigurari de viata cu componenta investitionala�. Astfel, un procent din prima platita de persoana asigurata este destinata acoperirii riscului asigurat, restul sumei de bani fiind investiti in unitati de fond (de aici si numele � unit-uri). In prima instanta, avantajul principal este reprezentat de faptul ca riscul investitiei apartine asiguratului.
In cazul asigurarilor unit-linked, clientii depun toata prima de asigurare intr-o singura transa, la inceputul contractului, iar compania de asigurari, prin intermediul consilierilor sai financiari ( aici apare un avantaj), ii sfatuieste cum sa-si plaseze banii in diverse produse financiare pe piata de capital autohtona sau internationala.
In momentul de fata companii precum Interamerican , Allianz-Tiriac, ING Life si Aviva sunt prezente pe piata cu astfel de produse, iar cateva zeci de mii de romani au incheiat deja astfel de contracte.
In ceea ce priveste produsele tip unit-linked, nu exista informatii oficiale referitoare la activitatea asiguratorilor in 2005, insa apreciem ca Allianz-Tiriac ramane compania numarul 1 in ceea ce priveste valoarea activelor plasate in strainatate, in con