In urma cu cateva saptamani, Carmen Dinca, purtatoarea de cuvant a Administratiei Strazilor, a declarat in cadrul unei intalniri online cu cititorii HotNews.ro ca noile piste pentru biciclete vor fi trasate pe carosabil. Cateva zile mai tarziu, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca le va face pe trotuar deoarece soferii bucuresteni nu sunt suficient de civilizati in trafic si nu vrea sa stea sa numere mortii. Daca institutia care trebuie sa faca pistele inca nu a ajuns la o concluzie, ONG-urile care apara drepturile biciclistilor spun raspicat ca locul lor este pe carosabil. Reprezentantii Politiei Rutiere spun ca legea permite amplasarea pistelor atat pe trotuar, cat si pe carosabil, cu conditia ca fluxurile sa fie separate si sa prezinte siguranta pentru participantii la trafic. De asemenea, mai exista un standard care stabileste conditiile minimale pentru aprobarea pistelor pentru biciclisti, insa el nu este obligatoriu. Vezi ce conditii trebuie sa indeplineasca noile piste pentru biciclete.
Tu pe unde crezi ca ar trebui facute noile piste pentru biciclisti?
Ce spune Politia Rutiera
Valentin Iana, seful Directei de avize din cadrul Politiei Rutiere, a declarat pentru HotNews.ro ca Politia Rutiera nu poate dispune unde sa se amplaseaze pistele. "Se poate opta pentru ambele variante (n.r. pe trotuar sau pe carosabil). Noi le aprobam doar daca prezinta siguranta pentru toti participantii la trafic”, a declarat Iana. Acesta spune ca, in cazul in care pistele vor fi amplasate pe trotuar, acestea trebuie separate de fluxul pietonal prin stalpisori sau borduri, la coborarea de pe trotuar bordurile trebuie coborate la nivelul carosabilului, nu trebuie sa existe obstacole de-a lungul pistelor (chioscuri, statii RATB, reclame etc), iar in marile intersectii trebuie facute treceri speciale pentru biciclete. De asemenea, se pot