Peste 62.000 de granturi pentru învăţământul superior de stat au fost aprobate de către Guvern pentru ciclul de studii universitare de licenţă, 35.600 de granturi pentru ciclul de studii universitare de master şi 3.000 de granturi pentru studiile de doctorat, relatează Agerpres, citând un comunicat de presă.
Numărul elevilor în clasele V-VIII, învăţământ de zi şi cu frecvenţă redusă, a fost stabilit la 900.000, numărul locurilor în clasa a IX-a, învăţământ de zi, la 210.000, iar pentru învăţământul profesional a fost aprobată o cifră de şcolarizare de 20.000 de locuri, pentru clasa a X-a, învăţământ de zi, iar pentru învăţământul postliceal o cifră de 18.187 de locuri în anul I, învăţământ de zi şi seral.
"Cifrele de şcolarizare dimensionează sistemul naţional de învăţământ în funcţie de o serie de indicatori specifici pentru fiecare ciclu de învăţământ în parte. Se are în vedere faptul că instituţiile de învăţământ trebuie să funcţioneze astfel încât, prin calitatea serviciilor, să răspundă aşteptărilor publice. Pentru învăţământul preuniversitar de stat, propunerile pentru cifrele de şcolarizare se bazează pe proiectele înaintate de către inspectoratele şcolare şi sunt fundamentate pe evoluţia demografică a populaţiei de vârstă preşcolară şi şcolară, pe capacitatea liceelor de a răspunde solicitărilor, pe opţiunile elevilor şi părinţilor, pe studiile privind evoluţia în perspectivă a pieţei muncii, respectiv tendinţele privind dezvoltarea regională şi a zonelor în care se află unităţile de învăţământ", precizează reprezentanţii MECTS.
Potrivit acestora, criteriile care au fundamentat stabilirea cifrelor de şcolarizare pentru ciclurile universitare de licenţă, master şi doctorat au avut în vedere respectarea angajamentelor luate în cadrul Strategia Europa 2020, contribuţia învăţământului superior la accelerarea şi orientarea schimbărilor din soci