Reprezentanta locala a grupului farmaceutic francez Sanofi-Aventis, care are in prezent 200 de angajati, nu intentioneaza sa mai faca angajari pana la sfarsitul anului.
"In general nu ne-a luat niciodata mai mult de doua luni sa recrutam un manager. In acest timp intra procesul de recrutare al agentiei, dar si interviurile finale in compania noastra, la nivel de zona sau la nivelul sediului central, daca vorbim de o pozitie de top management", explica Roxana Ciltea, director de resurse umane al companiei farmaceutice Sanofi-Aventis Romania, cu afaceri de peste 100 mil. euro anul trecut.
Tarifele pe care compania le plateste pentru proiectele de recrutare sunt diferite in functie de nivelul agentiei cu care lucreaza. Cu toate acestea, nu intotdeauna agentiile cu cele mai mari tarife sunt si cele cu care colaborarile sunt si cele mai reusite.
"Nivelul agentiei de recrutare nu reprezinta nici pe departe o garantie a succesului. Nu facem neaparat o corelare intre importanta pozitiei pe care dorim sa o recrutam si importanta sau rankingul companiei de recrutare cu care colaboram. S-a intamplat foarte des sa colaboram extrem de bine cu companii de talie mica si mijlocie si s-a intamplat sa avem experiente mai putin fericite cu companii de talie mare si reputatie internationala", explica Ciltea, care adauga ca suma cea mai mare pe care compania a platit-o pentru a recruta o pozitie de top management a fost de aproximativ 10.000 de euro.
Cel putin deocamdata, dimensiunea, frecventa si nivelul cu care compania face recrutari ii permit directorului de resurse umane sa participe la toate recrutarile care au loc in companie, decizia finala fiind luata de acesta impreuna cu managerul direct.
"Recrutarea unui manager depinde foarte mult de complexitatea pozitiei, de mediul, intern sau extern, din care este recrutat. In general, ne bazam foarte