Sud-coreenii sunt lideri mondiali în vizionarea televiziunii pe mobil deja de cinci ani. Potrivit posturilor de televiziune din ţară, 27 de milioane de persoane - 56 la sută din populaţie - fac acest lucru cu regularitate. Tehnologia prinde de asemenea teren în China, Asia de Sud, India, Africa şi America Latină, unde 80 de milioane de oameni deţin în prezent telefoane mobile care pot recepţiona gratuit emisiuni TV live, scrie The New York Times, citat de Agerpres.
Cel puţin 40 de milioane de oameni se uită la televizor în acest an direct pe telefoanele mobile, spune Anna Maxbauer, analist la IMS Research din Austin, Texas. Operatorii, care preferă să-şi vândă programele TV pentru o taxă prin intermediul reţelelor lor wireless, nu controlează vânzarea de telefoane mobile.
"Această tehnologie are un potenţial uriaş", spune Hankil Yoon, vicepreşedinte de strategie de produs la Samsung, producătorul sud-coreean lider din domeniul echipamentelor electronice şi al telefoanelor mobile pe piaţa americană. "Experienţa noastră ne arată că oamenilor le place să se uite la TV pe telefoanele mobile, chiar pe ecrane mai mici. Este doar o chestiune de timp înainte ca această tendinţă să devină globală", mai spune el.
În lumea complexă a comunicaţiilor wireless, tehnologia urmăririi TV pe mobil este relativ simplă. Cu un cip mic receptor şi o antenă telescopică, un telefon mobil poate recepţiona programare gratuită digitală sau analogică ca oricare televiziune.
În Coreea de Sud, 25 de milioane de oameni se uită la emisiuni terestre digitale pe telefoanele mobile şi două milioane plătesc pentru a se abona la programe prin satelit, potrivit emiţătorilor coreeni. Ecranul tipic fabricat de Samsung este unul cu diagonala de 7,6 cm. Bateriile permit trei-şase ore de vizionare, iar emisiunile TV pe mobil sunt intercalate cu publicitate.
"Pe pieţele în care oa