Oameni de stiinta din biologie, chimie, fizica, mecanica sau chiar aeronautica, laboratoare cu aparaturi de milioane de euro, imprimante 3D si senzori ultra performanti, camere video ce surprind imagini de pana la 500.000 de cadre/secunda. Nu este NASA, nici macar o companie IT, ci toate acestea exista in Centrul de Inovatie Gillette din Reading, Marea Britanie.
Dimineata te trezesti si, deseori mecanic, iei lama de ras preferata si incepi sa te barbieresti. 70% dintre barbati prefera barbieritul considerat „traditional”- cu apa, in timp ce 30% aleg barbieritul uscat, cu aparate electrice. Oricum ar fi, a te barbieri a devenit un simbol al statutului social, al increderii in sine, al atentiei acordate propriei persoane, al respectului.
Multi dintre noi insa privesc indepartarea parului de pe corp ca pe o corvoada, o pierdere de timp sau, uneori, chiar o durere de care te-ai lipsi cu draga inima. Si mai multi considera lama de ras ca pe un instrument „de-a gata”, banal, doar „niste lame” ascutite ca bisturiul si aranjate in ordine, pe o tija de plastic.
Nimic mai putin adevarat.
„Fabrica din Reading a facut design si a modelat lame inca din 1971, de pe vremea Gillette Trac II Plus. De atunci, ani de-a randul, nu am facut decat sa calculam, sa ne imaginam, sa studiem, sa venim cu noi idei pentru un barbierit care sa se apropie cat mai mult de perfectiunea pe care o visam cu totii. O lama de ras este gata abia dupa ani intregi de cercetare si testare”, explica, inca din intrarea in vastul complex din Reading Kristina Vanoosthuyze, cercetator principal la Centrul de Inovare din Marea Britanie.
Vanoosthuyze s-a alaturat echipei P&G Beauty in anul 1997 contribuind la dezvoltarea gelului de dus hidratant Olay Moisturise si a game de creme de corp Olay Quench. Ea a inventat 20 de patente recunoscute oficial ale acestor tehnologii. Kris