Descoperirea carnii de cal in mancarurile semi-preparate etichetate drept carne de vita i-a impins pe consumatorii britanici sa abandoneze carnea din supermarketuri si sa isi cumpere carnea pentru friptura de duminica direct de la macelarie.
Desi in actualul climat economic carnea din supermarketuri este mai ieftina, perspectiva de a nu cunoaste provenienta produsului ii impinge pe britanici sa se orienteze spre produsele mai scumpe, dar de incredere, de la macelarii, scrie Reuters.
Lidgates, o veche macelarie londoneza, care vinde sase carnati cu sase lire sterline si un file de vita cu peste 100 de lire, este asaltata de clienti. "Reducerile la produse precum carne de vita tocata, placinte, carnati, au crescut cu 10 - 20% din prima zi", spune Danny Lidgate, de 33 de ani, a cincea generatie din familia sa care munceste aici.
Tendinta consumatorilor de a se indrepta spre carnea scumpa nu este vizibila doar la Londra, ci si in tara, unde oamenii sunt sentimentali cu privire la cai si gasesc respingatoare ideea de a-i manca.
Potrivit Q Guild, care reprezinta macelariile independente de nivel inalt, vanzarile de burgeri de vita si chiftele au crescut cu 30% de la inceputul scandalului carnii de cal. Per total, vanzarile au crescut cu 20%.
Pe masura ce scandalul a capatat proportii, guvernul britanic a dat asigurari ca face tot ce-i sta in putina pentru a se asigura ca pe tot cuprinsul tarii se vinde carne sigura pentru consum. Desi carnea de cal este in general sigura pentru consum, lovitura data increderii publicului in produsele din carne din supermarketuri se dovedeste serioasa.
Pierderea increderii in supermarketuri si mancaruri procesate s-ar putea dovedi temporara si vanzarile se vor relua dupa ce trece scandalul. Aceasta tendinta este insa ingrijoratoare pentru Marea Britanie, unde industria