Apărut în urmă cu doi ani, urmaşul lui Megane nu te dă pe spate prin design, dar are calităţile sale. Respiră un aer echilibrat şi suficient de modern, ceea ce se potriveşte targetului familial pe care
şi-l propune. Mai mult, Fluence este mai mare decât înaintaşul său, cu o lungime superioară, iar asta influenţează excelent spaţiul din maşină, precum şi volumul portbagajului.
De fapt, spaţiul de care beneficiază pasagerii, la interior, este unul dintre marile atuuri ale maşinii. Este greu de imaginat ce calibru ar trebui să aibă călătorii săi pentru a-i găsi bile negre aici, în condiţiile în care pur şi simplu te lăfăieşti pe bancheta din spate. Practic, vorbim de o maşină gândită special pentru clasa mijlocie a Europei, poate cu un accent suplimentar pentru estul continentului, unde argumentele de mai sus contează enorm: portbagaj cu volum de 500 de litri, gardă înaltă la sol, bună pentru a evita „capcanele” de pe drum, şi un preţ convenabil, cu precădere în variantele de bază. Versiunea testată a fost una de top, într-o serie limitată, botezată PASSION. Elementele de design specifice acesteia sunt baghetele laterale de protecţie în ton cu caroseria, difuzorul bară spate tip sport, instrumente de bord cu afişaj mixt şi analogic, jante din aluminiu de 17 inches, eşapament cromat, pedalier din aluminiu pe stil sportiv şi praguri laterale, spoileruri faţă şi spate pe aceeaşi tendinţă.
Ca opţionale, modelul testat a mai bifat un sistem de asistenţă la parcare, bun mai ales în cazul parcării laterale, unde lungimea maşinii poate pune în dificultate un şofer mai neexperimentat. Totodată, am avut parte de un sistem audio compatibil MP3, cu conexiuni Bluetooth şi USB, scaune pe faţă cu încălzire şi reglaj pe înălţime inclusiv pentru pasagerul din dreapta, precum şi un sistem de navigaţie cu hărţile întregii Europe, acţionabil prin telecomandă. @N_P