Magazine cu traditie in Cluj-Napoca situate in centrul orasului au pierdut teren in ochii consumatorilor in ultimii trei ani, odata cu finalizarea unor investitii de peste 200 de milioane de euro in doua centre comerciale - Polus Center (Arpad Paszkany) si Iulius Mall (Iulian Dascalu), care au atras anul trecut 25 de milioane de vizitatori impreuna, adica de opt ori populatia orasului.
"Prin magazinele din zona centrala nu am mai fost de mai mult de doi ani, nici nu stiu care mai sunt inca deschise. Am auzit ca la anul se va deschide un al treilea mall la Cluj, insa nu stiu daca aceasta varianta va mai avea acelasi succes", a spus Marius, in varsta de 34 de ani. El spune ca isi face cumparaturile din Iulius Mall, fiindca ajunge foarte repede. "E la zece minute de centrul orasului, iar de cele mai multe ori gasesc orice am nevoie."
Cele doua malluri ale Clujului sunt situate in directii opuse, Iulius Mall se afla in partea estica, la 15 minute distanta de Aeroportul International Cluj, in timp ce Polus Center a fost construit la iesirea din Cluj-Napoca spre Oradea, in partea de vest a orasului.
Polus Center, primul mall inaugurat la Cluj in luna octombrie a anului 2007, in urma unei investitii de 140 mil. euro, este totodata si cel mai mare ca suprafata inchiriabila (59.812 mp) din oras. Proiectul a fost realizat de compania maghiara TriGranit si a fost cumparat de grupul austriac Immoeast pentru 210 mil. euro, mallul fiind in continuare administrat de TriGranit, prin omul de afaceri clujean Arpad Paszkany.
In decembrie 2009 Polus Center a inregistrat un trafic de peste un milion de vizitatori, in crestere cu 16% fata de aceeasi perioada din anul precedent. Singurul concurent al Polus Center in momentul de fata pe piata clujeana, Iulius Mall Cluj are o suprafata inchiriabila de 42.316 mp si a fost inaugurat in luna noiembrie din 2007, la trei