În topul celor care au cele mai avantajoase salarii din call centere se află, de asemenea, vorbitorii de germană, portugheză sau limbi central-europene, cu o medie de 850–1.200 euro brut pe lună, conform unei analize realizată de compania americană CGS, unui dintre cei mai mari furnizor de soluţii de outsourcing din România.
"Salariile acordate angajaţilor care cunosc limbile străine menţionate anterior ajung la acele niveluri în primul rând întrucât vorbitorii respectivi sunt greu de găsit pe piaţa muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienţi pentru care furnizăm serviciile de outsourcing. În plus, în general solicităm aceloraşi angajaţi inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competenţe suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor susţinute în firmă împreună cu companiile beneficiare; ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe măsură", a declarat într-un comunicat directorul general al CGS România, Vladimir Sterescu.
Companiile care vor să îşi externalizeze o serie de activităţi (precum suportul tehnic, relaţiile cu consumatorii sau vânzările) devin clienţi ai furnizorilor de servicii de tip call center, astfel încât pe funcţiunile menţionate lucrează angajaţi care trebuie să interacţioneze cu persoane din întreaga lume.
Angajarea vorbitorilor de limba germană pune cele mai mari probleme, întrucât standardele solicitate ca şi cunoaştere a limbii vorbite sunt foarte ridicate şi trebuie să fie completate de diferite aptitudini tehnice, aşa încât selecţia este foarte riguroasă, se spune în comunicat.
Potrivit analizei CGS, cunoscătorii de poloneză, cehă, olandeză şi suedeză sunt, de asemenea, în topul candidaţilor greu de găsit pe piaţa muncii.
Ca şi număr de angajaţi, furnizorii de servicii de tip call center au cel mai mare număr de posturi pentru vorbitorii d