Dupa ce noul sistem va intra in vigoare pe 11 noiembrie, utilizatorii care fac review-uri pe YouTube, scriu o recenzie a unui restaurant pe Zagat.com ar puea sa isi vada numele, fotografia si comentariile aparand in reclame pe oricare dintre cele 2 milioane de site-uri care fac parte din reteaua de advertising a companiei americane.
Controversata practica, anuntata vineri de Google, face parte dintr-o tendinta emergenta pe Internet. Advertiserii considera ca cele mai valoroase formate publicitare sunt cele venite chiar de la clienti, care recomanda produsele prietenilor si familiilor. Din ce in ce mai multe companii incearca sa capitalizeze pe urma postarilor de pe social media.
Criticii, de cealalta parte, spun ca folosirea acestor informatii incalca dreptul la viata privata. Clientii s-au inscris la produse Google pentru ca erau gratuite si convenabile. Nu s-au gandit probabil niciodata ca identitatile si cuvintele lor ar putea aparea pe intreg Internetul, alaturi de anumite produse.
Citeste si:TVR rupe contractul cu regia de publicitate Splendid MediaSe schimba ierarhia: Internetul va depasi presa scrisa in privinta veniturilor din publicitateCate pagini de publicitate a taiat criza din reviste in 2009
Practic, utilizatorii care isi spun parerea despre un produs sau cantec pe Facebook sau Google, “ar putea fi expusi pe intreg Internetul, fara voia lor si fara a fi anuntati”, avertizeaza Eric Goldman, profesor de legislatie asupra Internetului la Santa Clara University.
Pe de alta parte, Google spune ca lansarea “pubicitatii impartasite” va ajuta consumatorii sa faca cele mai bune alegeri. “Vrem sa iti dam tie – si prietenilor tai – cele mai folositoare informatii. Recomandari de la oameni ca tine”, a scris compania in anunt.
Dupa ce noul sistem va intra in vigoare pe 11 noiembrie, utilizatorii care fac review-uri pe YouTube, scri