Mâine este anunţat câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă. Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de Gruia Stoica, este singura care a depus oferta de preluare, după ce asocierea Transferoviar-Donau Finanz s-a retras, iar americanii de la OmniTRAX au fost eliminaţi în faza de precalificare.
Mâine, la ora 11.00, comisia de privatizare din Ministerul Transporturilor va deschide plicul cu oferta depusă pentru preluarea a 51% din compania CFR Marfă. Tot atunci, va anunţa câştigătorul licitaţiei. Lucrurile nu sunt prea complicate. În cursa pentru preluarea transportatorului feroviar de marfă a rămas o singură companie – Grup Feroviar Român (GFR), deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica.
GFR, parte a grupului Grampet, este cel mai mare transportator feroviar privat din România, administrând aproape 17.000 de vagoane şi peste 400 de locomotive. GFR avea în 2011 aproape 2.400 de angajaţi şi a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 180 de milioane de euro şi un profit de peste 6,8 milioane de euro, potrivit ultimelor date postate pe portalul Ministerului Finanţelor. Compania deţinută de Gruia Stoica se află şi în etapa finală de privatizare a BDZ Cargo, transportatorul feroviar de marfă din Bulgaria, unde următorul termen este 21 iunie, cel de depunere a garanţiei. Gruia Stoica se clasează pe locul opt în topul „Forbes 500 Miliardari“, cu o avere estimată la 430 de milioane de euro.
Stoica a declarat că GFR deţine suma minimă de 180 de milioane de euro pentru preluarea CFR Marfă, din surse proprii şi bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate şi garanţie de la Raiffeisen Bank Austria.
„Avem această sumă, nu am fi participat la licitaţie dacă nu am fi avut-o. Ea este asigurată parte din fonduri proprii, parte cu sprijinul unor finanţări de la bănci. Este o sumă mare, pe care nu orice c