Protecţia consumatorului a sancţionat furnizorul, pentru că a oprit apa caldă braşovenilor care au facturile plătite la zi. CET nu-şi poate plăti datoria la gaz, deoarece în cele două săptămâni de când s-a oprit apa caldă a fost recuperat doar 2% din debitul datorat de consumatori. Dator vândut la Distrigaz, CET Braşov s-a ales astăzi şi cu o amendă de 60.000 de lei. Aceasta a fost aplicată de către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Braşov, pentru că furnizorul de energie termică nu a respectat clauzele contractuale, sistând furnizarea apei calde către mai multe asociaţii de proprietari şi persoane fizice care erau la zi cu plata facturilor. „ Măsurile luate au ca şi scop soluţionarea problemelor oamenilor. Sperăm ca situaţia să se remedieze cât mai repede astfel încât condiţiile de viaţă să se încadreze în starea de normalitate a unei comunităţii din Uniunea Europeană” , ne-a declarat Marius Dunca, directorul CJPC.
Încasări de 2%
CET Braşov a primit dispoziţie ca, în termen de 20 de zile, să reia furnizarea apei calde către asociaţiile care nu au datorii.
Practic, la ora actuală, CET se află în imposibilitatea de a-şi plăti datoria la gaz, întrucât unii braşovenii nu-şi achită datoriile. Până acum, s-au recuperat doar 2% din debitul de 12 milioane de la consumatori.
1.230 de cereri de debranşare
Directorul CET a precizat că, după sistarea livrării apei calde, nu se poate vorbi de o avalanşă a debranşărilor, doar 100 de braşoveni din zona afectată vrând să renunţe la serviciile CET. Faţă de săptămâna trecută, când era înregistrate 1.100 de cereri, acum, numărul lor a ajuns la 1.230. Asta nu din cauză că braşovenii ar fi foarte mulţumiţi de serviciile CET, ci pentru că taxele de debranşare sunt foarte mari. În ciuda problemelor pe care le are furnizorul, sfatul personal