Revista ştiinţifică New Scientist publică un material intitulat "Bărbaţii soprane", în care vorbeşte despre cei 800.000 de băieţi italieni castraţi, între secolele al XVII-lea şi al XVIII-lea, pentru a-şi păstra vocea subţire şi după pubertate şi pentru a deveni cântăreţi faimoşi. Publicaţia a vorbit cu Nicholas Clapton, administratorul muzeului Handel din Londra, unde a fost organizată o expoziţie despre "bărbaţii cu voce de băieţi", care erau "maşini perfecte de cântat".
"Ar fi greu să exprim perfecţiunea acestui cântăreţ, care are o voce de înger, combinată cu o execuţie impecabilă şi cu o precizie surprinzătoare. Până şi cei mai puţin receptivi la muzică i-ar rezista cu greu". Măgulitoarea descriere face referire la Gaetano Majorano (1710-1783), mult mai cunoscut sub pseudonimul Caffarelli, considerat cea mai bună voce din Europa acelui secol. Însă ca să ajungă la această performanţă, Majorano a trebuit să plătească un preţ: a fost castrat la vârsta de 10 ani, scrie Newscientist.
La începutul secolulului al XVIII-lea, cei mai admiraţi cântăreţi italieni erau castraţi: vocile lor puteau atinge note la fel de înalte ca ale femeilor, dar erau mult mai puternice.
Scenă din filmul "Farinelli Castratul" (Globul de Aur pentru cel mai bun film străin, 1995)
Vocea unui castrat nu seamănă nici cu una masculină, nici cu una feminină, ci pare mai degrabă glasul unui băiat în corpul unui bărbat, fiind rezultatul unei perfecţionări de ani întregi, notează sursa.
În acele vremrui, băieţii italieni talentaţi la cântat erau castraţi, pentru a-şi păstra vocile mereu tinere. Unii dintre ei nu ştiau ce se va întâmpla cu ei, alţii ştiau dar se resemnau cu ideea. Însă existau şi acei băieţi care ştiau şi, totuşi, erau "mai mult decât dornici" să se supună unei astfel de operaţii, spune Nicholas Clapton.
Italienii au castrat 800.000 de băieţi ca