O companie de stat chineză, fără nicio experienţă în domeniul infrastructurii, reconstruieşte pentru 7,2 miliarde de dolari unul dintre simbolurile Americii. Criza i-a determinat pe americani să apeleze la un constructor chinez pentru a reface podul Bay Bridge. Singura misiune a muncitorilor din SUA va fi turnarea asfaltului.
Cutremurul din 1989 care a afectat statul California a avut un impact devastator asupra infrastructurii din regiune. Bay Bridge, podul suspendat care Oakland de San Francisco şi una dintre imaginele iconice din filmele americane, a avut şi el de suferit. După ani de zile în care s-a încercat consolidarea acestei minuni a ingineriei americane, reprezentanţii statului California au decis ca partea de est a podului (dintre Oakland şi Insula Yerba Buena) să fie reconstruită. Criza i-a determinat să aleagă însă un constructor din China, care nu are în portofoliu nici măcar un singur pod.
Doar asfaltul va fi american
Pentru a economisi o sumă estimată la 400 de milioane de dolari, americanii au încredinţat unul dintre cele mai scumpe proiecte de infrastructură din istoria Statelor Unite ale Americii, companiei de Zhenhua Heavy Industries, controlată de guvernul de la Beijing. Cei 3,5 kilometri de pod suspendat, pentru care statul California va plăti nu mai puţin de 7,2 miliarde de dolari (obţinuţi printr-o emisiune de obligaţiuni), vor fi gata abia în 2013. Singura misiune a companiilor şi muncitorilor americani va fi aceea de a asambla uriaşele bucăţi de oţel venite direct din China şi de a turna asfaltul. O realitate care îi nemulţumeşte pe sindicaliştii americani din industria oţelului care acuză statul californian că „exportă" locuri de muncă americane, dar şi că acceptă ca mega-proiectul să fie construit cu oţel chinezesc, de proastă calitate.
De altfel, industriaşi din numeroase state au ridicat problema calităţ