Incompatibilitatea sistemelor de aterizare ar putea reprezenta unul dintre factorii accidentului aviatic de la Smolensk, în care şi-a pierdut viaţa preşedintele polonez Lech Kaczynski, a declarat fostul pilot militar polonez Mikhal Fisher citat de Russia Today, transmite NewsIn.
"În Rusia, este folosit un singur sistem instrumental de aterizare, numit PRMG. Acesta funcţionează în acelaşi fel ca şi sistemul internaţional ILS, care permite aterizarea avioanelor în condiţiile meteorologice precare", a explicat expertul polonez.
"Cu toate acestea, cele două sisteme nu sunt compatibile. Avionul polonez era modificat pentru a folosi sistemul ILS, ţinând cont de faptul că aparatul a zburat mai mult către diverse aeroporturi unde acesta este folosit în ultimul timp ", a mai afirmat Fisher.
Autorităţile ruse susţin ipoteza unei erori de pilotaj în cazul catastrofei aeriene de la Smolensk, în care şi-a pierdut viaţa preşedintele polonez Lech Kaczynski, relatează corespondentul RRA la Moscova, citat de RADOR.
Conform informaţiilor din partea Ministerului pentru Situaţii de Urgenţă şi a Aviaţiei Militare Ruse, aeronava poloneză prezidenţială Tu-154 care urma să aterizeze pe aerodromul militar Severnîi de lângă Peciorsk, un orăşel din imediata apropiere a Smolenskului, la 350 km vest de Moscova şi circa 800 de km de Varşovia, a fost avertizată, când se afla la 50 de km de aeroport, în legătură cu vizibilitatea proastă şi cu condiţiile meteo nefavorabile.
La 10:50, aeronava a dispărut de pe ecrane.
Centrul de control al zborurilor care este militar, aerodromul fiind militar, a anunţat aeronava că, din cauza condiţiilor meteo, ar trebui să se îndrepte spre alte aeroporturi, fie la Minsk, în Belarus, fie la Moscova, însă pilotul a decis să ia o hotărâre la aşa-numita "înălţime de decizie", ceea ce nu contravine regulamentelor.
În momentul în care