Radu Preda, directorul săptămânalului economic „Finanţiştii“, care a fost lansat luni, nu exclude rămânerea exclusiv în mediul online. El mai vorbeşte despre echipă, linia editorială a publicaţiei şi finanţare.
„Adevărul“: De ce aţi lansat o nouă publicaţie în vremuri în care se spune că printul moare?
Radu Preda: Tocmai pentru a demonstra că printul nu a murit. Nu se simte foarte bine, e adevărat, dar încă n-a murit. În plus, asta ştim noi să facem cel mai bine şi am putut să facem foarte repede. Construcţia de la zero a unui nou site durează ceva mai mult.
Editorialul lui Edward Pastia din primul număr sugera că aţi putea rămâne doar pe internet. Ce îmi puteţi spune despre acest lucru?
Orice este posibil. Evident că dacă vânzările versiunii print vor fi sub aşteptări, vom rămâne doar în mediul online, însa pe un model de business cu totul nou. Acest pas este unul natural, cititorii noştri sunt cu toţii conectaţi la mediul online, totul este să reuşim să ne monetizăm munca şi în acest mediu, în condiţiile în care bugetele de publicitate, deşi sunt în creştere comparativ cu alte medii, sunt din ce în ce mai atomizate.
În afară de colegii de la Fin.ro şi „Săptămâna Financiară“, aţi mai cooptat alţi oameni?
Nu. Echipa este o variantă foarte restrânsă a echipei de la Sfin şi Fin.ro. Există un nucleu de 10-12 oameni, cu statut de „permanenţi”, cărora li se adaugă o a doua categorie – colaboratorii, cei care scriu doar în funcţie de solicitări şi, în fine, a treia categorie, cea a „columniştilor”, care este în curs de edificare. În măsura în care ne vom dezvolta şi vom mai avea nevoie de oameni, prioritate vor avea foştii noştri colegi, care nu se regăsesc momentan în formula de start.
Va avea „Finanţiştii“ aceeaşi linie editorială ca „Săptămâna Financiară“?
În bună masură, da. Nu ne vom angrena sub nicio formă în jocur