Timp de cateva saptamani ea a sustinut doua sesiuni de training cu Orange Kenya – una dedicata angajatilor ce ocupa pozitii de management in magazinele companiei, cealalta pentru angajatii din echipa de training.
Desi s-au dovedit a fi foarte politicosi si dornici sa invete cat mai mult intr-un timp mai redus, la inceput personalul din Kenya a fost mai retinut in a pune intrebari si a intra in dezbateri noi. „Dupa prima zi de training insa, bariera s-a ridicat si ne-am trezit in fata unei sali de oameni care ne provocau sa le raspundem si, mai ales, sa ii ajutam sa gaseasca solutii adaptate realitatii lor. Iar cand mai aparea celebra fraza «dar la noi asta nu se aplica» - pe care trainerii o aud cel mai des – imediat veneau din sala doua-trei voci care gaseau solutii sau adaptari viabile”, povesteste training managerul Orange Romania.
Obiceiurile africane nu au lipsit insa nici chiar in timpul sedintelor business, adauga ea, zambind. „Ritmurile africane...da, le-au adus in sala de training, in timpul pauzelor, inainte de curs, chiar si la curs! Incepeau sa danseze sau sa cante cand te asteptai mai putin”, povesteste ea.Intoarcere la primii ani de multinationale
Am intrebat-o pe Ionela Moldovan care sunt principalele diferente in mentalitaea angajatilor Orange Kenya fata de echipa din Romania si nu a ezitat sa raspunda.
„Din acest punct de vedere, as putea spune ca am simtit o intoarcere la primii ani in care companiile multinationale au intrat la noi in tara. Spun asta datorita vitezei cu care angajatii preiau ideile noi, adera la ele si le inglobeaza”, puncteaza ea.
Africa, intr-adevar, alaturi de tari din America de Sud si nu mai amintim de China sau India, este o regiune care, spun specialistii, „va prinde din urma” foarte rapid zonele dezvoltate ale Globului. Acest lucru este vizibil „cu ochiul liber”.
„Este impresionanta