Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) a anunţat luni că va sesiza Comisia Europeană cu privire la caracterul "profund anticoncurenţial" al Ordonanţei de Urgenţă pentru modificarea şi completarea Legii audiovizualului şi va cere Parlamentului României să respingă acest act normativ.
Într-un comunicat remis luni agenţiei MEDIAFAX, UAPR spune că Ordonanţa de Urgenţă (OUG) pentru modificarea şi completarea Legii audiovizualului numărul 504 din 2002 a fost aprobată de Guvern şi publicată în Monitorul Oficial "în ciuda caracterului său profund anticoncurenţial".
Astfel, UAPR spune că va cere Parlamentului României să respingă OUG.
De asemenea, UAPR anunţă că va notifica Comisia Europeană şi "va solicita comisarului european pentru justiţie, Viviane Reding, un punct de vedere oficial în legătură cu modul abuziv în care Executivul a decis să intervină în piaţa serviciilor media audiovizuale, un sector economic dominat de regulile competiţiei economiei de piaţă".
Potrivit lui Radu Florescu, preşedintele Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România, Ordonanţa de Urgenţă pentru modificarea şi completarea Legii audiovizualului este "o dovadă de netransparenţă faţă de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gândeşte la România".
"Actul normativ a fost analizat şi aprobat, în mod nejustificat, în regim «de urgenţă», deşi nu aduce nici un beneficiu real economiei româneşti sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispoziţie, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al României să respingă acest act normativ injust", a spus Radu Florescu.
Referindu-se la efectele negative ale actului normativ asupra industriei, aşa cum a fost el publicat în Monitorul Oficial, UAPR spune că acestea "vor afecta întreaga piaţă, inclusiv clienţii consumatori de