Starbucks a anuntat incheierea unei intelegeri cu Apple in urma careia clientii celui mai extins lant de cafenele din lume vor putea cumpara melodii, prin conexiune wireless gratuita, din magazinul online de muzica digitala iTunes.
Pentru inceput, proiectul va fi implementat, incepand cu luna viitoare, in cadrul a peste 600 de cafenele din New York si Seattle, urmand ca acesta sa se extinda pe tot cuprinsul Statelor Unite ale Americii in cursul anului viitor, informeaza presa internationala.
Prin acest nou parteneriat, ai carui termeni si conditii nu au fost date publicitatii, Starbucks spera sa isi mareasca volumul de vanzari la produsele pe care le comercializeaza, in timp ce Apple urmareste sa atraga tot mai multi clienti care sa descarce melodii folosind iTunes.
In ultima vreme, Starbucks s-a confruntat cu o scadere a vanzarilor, pusa pe seama competitiei tot mai acerbe cu intrarea pe piata de profil a unor alternative mult mai ieftine si mai comode, precum automatele de cafea care permit consumarea cafelei acasa.
In timp ce consumatorii vor naviga prin magazinul virtual de muzica digitala, acestia vor putea sa afle ce melodie se difuzeaza, in acel moment, in cafeneaua Starbucks si, eventual, sa o cumpere printr-un simplu click. Muzica va putea fi descarcata folosind iPod-uri, iPhone-uri, Mac-uri si Pc-uri care permit accesul la iTunes, internautul fiind taxat cu 99 de centi pentru fiecare melodie.
“Stim ca oamenii vor fi foarte incantati de aceasta combinatie de cafea si iPod-uri”, a declarat Steve Jobs, directorul executiv al gigantului IT.
Analistii financiari considera parteneriatul ca fiind unul de impact, data fiind popularitatea celor doua mari brand-uri, dar care, pe termen scurt, nu va aduce cresteri spectaculoase ale volumelor de vanzari. Exista insa voci care afirma ca, la urma urmei, marca Starbucks va fi asociat