Vanzarile de automobile de lux de pe piata locala nu vor fi afectate de criza financiara din Statele Unite, in timp ce cresterea dobanzilor la credite si accesul mai dificil la creditare va afecta piata masinilor "de volum".
Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania, spune ca piata masinilor de lux din Romania nu ar trebui sa fie afectata de criza financiara din Statele Unite.
"In Romania, cu toate ca vanzarile de automobile de lux au inregistrat o crestere accelerata in ultima vreme, acestea continua sa aiba volume relativ scazute. Este putin probabil ca aceia ce cumpara astfel de masini sa fie influentati de intrarea in faliment a anumitor banci de investitii din SUA, avand in in vedere ca acestea nu au sucursale in Romania", a spus Ernest Popovici.
In primele opt luni vanzarile de masini de lux au urcat cu 4,4%, la un volum de 306 unitati, SUV-urile s-au apreciat cu 14%, la 12.690 de masini, in conditiile in care vanzarile masinilor de clasa mica au scazut cu peste 11%, la 43.172 de unitati, potrivit statisticilor APIA.
Importatorii spun ca vanzarile modelelor de clasa mica vor continua sa ramana pe un trend descendent pana la finalul anului, printre cauze aflandu-se si noile norme de creditare care vor intra in vigoare in octombrie. "Noile norme de creditare care vor intra in vigoare de la 1 octombrie reprezinta versiunea "dura" a ceea ce s-a intamplat de la finele anului trecut. Oricine avea 2.000 de euro putea sa dea avans si sa-si cumpere o masina, diferenta fiind acordata de banci in cateva zile, dar acest lucru se va schimba", a spus Mihai Ivanescu, directorul general al M Car Trading, importatorul Mitsubishi in Romania.
Viorel Niculescu, directorul general al companiei ATT, dealer Jaguar si Land Rover, care anterior a detinut functia de director gener