Licitaţia pentru atribuirea licenţelor de taxi pe Aeroportul „Henri Coandă“ din Otopeni - care trebuia să aibă loc ieri - s-a amânat pe termen nedefinit. De vină, susţine secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Marin Anton, sunt asociaţiile, confederaţiile şi sindicatele taximetriştilor care au cerut, în bloc, suspendarea procedurilor şi modificarea caietului de sarcini.
Una dintre pretenţiile taximetriştilor este acordarea de autorizaţii de taxi şi pentru Aeroportul Băneasa, având în vedere iminenta fuziune între cele două aeroporturi care deservesc Capitala - Băneasa şi „Henri Coandă“.
„Lucru inacceptabil, licitaţia este doar pentru Otopeni“, a precizat Marin Anton pentru „Adevărul“. Apoi, numărul autorizaţiilor impuse de caietul de sarcini - 250, li se pare prea mare. „Au solicitat un număr de 150 de autorizaţii, suficient pentru Aeroportul Otopeni, în condiţiile în care media zilnică este de 300 de curse, iar un taximetru poate face lejer două curse pe zi“, a mai spus secretarul de stat.
Asociaţiile taximetriştilor au mai avut alte două amendamente la caietul de sarcini: impunerea unui tarif unic şi nu a unui tarif maximal şi excluderea graficului de prezenţă a taximetrelor la aeroport.
„Legea nu permitea stabilirea unui tarif unic, ci doar tarife minimale sau maximale. În această privinţă nu pot face nimic pentru ei. În schimb voi analiza celelalte solicitări şi îi voi chema la renegocieri. N-am de gând să trag de timp, dar va dura cel puţin 30-45 de zile“, a declarat Marin Anton. Până atunci, stăpână peste taximetria de la Otopeni rămâne firma „Fly“.