Marca de bere Burger produsa de compania European Food, controlata de fratii Ioan si Viorel Micula, a pierdut in prima jumatate a acestui an pozitia detinuta in topul primelor cinci cele mai vandute beri din segmentul de retail, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.
In urma cu doi ani, Burger era cel mai vandut brand de bere din retail (magazine), potrivit unei analize a companiei de cercetare Nielsen.
Ioan Micula, presedintele si actionarul European Food, contrazice datele Nielsen si sustine ca Burger se afla in continuare in top cinci, ocupand pozitia a patra. "Ei (Nielsen - n. red.) nu au avut vanzarile noastre si nu au cum sa stie cifrele exacte. Potrivit datelor noastre, Buger se afla pe locul patru din punctul de vedere al vanzarilor realizate in volum in segmentul de retail, avand peste 8% cota de piata", a declarat Ioan Micula.
Tinand cont ca in prima jumatate a acestui an vanzarile de bere s-au ridicat la aproximativ noua milioane de hectolitri la nivelul intregii piete, din care segmentul de retail a insemnat circa 5,8 milioane de hectolitri, inseamna ca Burger a realizat in primele sase luni ale anului vanzari de peste 460.000 de hectolitri, respectiv de 27 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF.
Vanzarile Burger au pierdut din avant in ultimii ani, brandul coborand treptat cate un loc in topul primelor cinci cele mai vandute beri din segmentul retail.
Segmentul economic pe care Burger este situat nu a inregistrat cresterile asteptate in prima jumatate a acestui an, chiar daca puterea de cumparare a romanilor a scazut, iar cele mai cumparate branduri sunt in continuare cele situate pe segmentul mainstream. In timp ce filialele locale ale multinationalelor au anuntat o scadere de 9% in prima jumatatea acestui an, producatorii mici de bere au inregistrat o scadere de 18% a afacerilor in primul semestru di